18 Ekim 2012 Perşembe

BİLGİSAYAR BAĞIMLILIĞI

      
      Son zamanlarda internette de çok sık rastlar oldum internet bağımlılığına.İnternette rastlamış olmam da ironik oldu :-) Benim laptop sever kocama sorarsanız kesinlikle bağımlılık değil ama lütfen...Benimde bazen bilgisayar başında fazla zaman geçirdiğim oluyor.Ama işte BAZEN.Zaten gün boyunca bilgisayar başındayız.Sabahtan akşama kadar.Tamam iş dışında yapmak istediklerimizi yapamıyoruz belki.Ama gün boyunca o ekrana bakıyoruz.Sağlık açısından da düşünürsek en başta o gözlere de yazık yani, gözlerle birlikte sürekli aynı pozisyonda duran o boyuna,  sırta , bele de yazık.Hadi diyelim işte mecburuz.Evde de bu kadar uzun saatler o ekrana bakmak zorunda değiliz.Başındayken hele de ilgini çeken birşeyler bulduysan saatlerin nasıl geçtiğini anlamıyor insan tamam.Bazen hak veriyorum.Benimde zaman kavramını unuttuğum oyunlar oynadığım oldu.Çok nadir de olsa.Az çok biliyorum.Ama bu hergün koltuğa oturduğun andan yatasıya kadar kucağında laptoptan ayrılmama noktasına geldiyse,tuvalete bile internet için telefonla gidiliyorsa bence bu artık bağımlılıktır, karşındakini biraz düşünme vakti gelmiş demektir, geç bile kalınmış demektir.Çıldırmamak işten değildir.Son kısımda ses tonum yükseliyor.Lütfen bu şekilde okuyunuz. :-) Güldüğüme de bakmayınız. :-(

       Ahh ahh kimseleri kıskanmadım sevgilimin bilgisayarını kıskandığım kadar...
      Ne kadar seviyor derseniz...
·         Onu koltukta otururken kucağında bilgisayarsız göremiyorum.
·        Eğer kafasına taktığı bir şey varsa araştıracağı ,uykusuz kalmayı göze alabiliyor.Gece geç saatlere kadar ekrana bağımlı kalıyor.
·         1 gün için yazlığa bile gitsek o laptop taşınıyor.
·         Ses çıkarmazsam saatlerce benle iletişim kurmadan o ekrana bakabiliyor.
·         Çok üstüne gidersem bu benim hobim, onu da mı yapmamayım diyor.
·        Herhangi bir şey almaya karar verdiğimizde internetten sonsuz araştırma yapabiliyor.
·         Bazen ben yanında oturmasam yokluğumu fark eder mi acaba diyorum.
·         Sende televizyon izliyorsun ama diyor.
·         Acaba yanımda ekrana kilitlenmiş biri varken ne yapabilirim.Tek başıma takılmaktan başka.
·         Çok kez konuştuk bu konuyu.Ama hiçbirinde sağlıklı bir konuşma yapamadık.
·        Zaten ben ben istediğim için bana zaman ayırsın istemiyorum, kendi istesin istiyorum, o da istemiyor herhalde, galiba,sanırsam, bence...
·        Hani beni sevmediğini bilsem  ama sevdiğini biliyorum gerçekten, bende onu sevmesem ya da bunun dışında başka bir problemimiz olsa ayyyy yeter artık laptopunu da al git diyeceğim ama olmuyor işte...

11 yorum:

  1. Aynı Problem bende de var canım. Ama ben evlenmeden önce bildiğim için hemen önlem aldım. Gerçi geçici bir çözümdü ama bizi 3 senedirli idare etti. Çözümü eve bilgisayar ve internet sokmayarak çözdüm bugüne kadar :) hatta nezaman bilgisayar yada akıllı telefon almaya kalksa hatta krize girmişcesine canına tak etmişcesine teknosaya falan koştursa "aaaa aşkımmm yapma ama böleee!! bak ona vercen şu kadar milyar buna versen bu kadar milyar. Halbuki para biriktirip yatırım yapmamız lazımmmm" Diyip diyip aldırmadım. Ama artık uzatmaları oynuyoruz. Eğer ki bi gafletle alırsa bizde sizin gibi olcaz yüzde yüz eminim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasaklar hep daha cazip olur ya , ben de açmayacaksın bilgisayarı gibi isteklerde bulunmuyorum.Benim üzüldüğümü görüp , kendi vazgeçsin , azaltsın ,benimle ilgilensin istiyorum.Ama o ekrana baktığının 10 da biri kadar benim yüzüme baksa tekrar aşık olurdu vallaha ya :-) Fenalardayım yani.3 yıl oldu bizimde herhalde bundan sonra değişmez diye düşünüyorum.Evli değilken anlayamıyorsun sonuçta dışarda oluyosunuz bilgisayar olmayınca ilgi odağı ben oluyorum.Bilmiyordum aralarında bu kadar kuvvetli bir bağ olduğunu yaw.Şimdi bazen laptobu şöyle bir güzel fırlatasım geliyooo...

      Sil
  2. Hatta benimde bununla ilgili yazımı http://hayatintuzubiberi.blogspot.com/2012/09/2012-tatil-vol2-marmaris.html
    Bu adresten okuyabilirsin. 3. Pragraf tamda bu konudan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okudum tatil konusunda da benzeriz :-) İyi yalnız değilim , sevindim bir yandan da :-)

      Sil
  3. Aynı durumdayım ben de malesef. Laptopu ben alıyorum beraber dizi falan izleyelim bari diye, bu sefer tabletine sarılıyor, hiçbiri yoksa telefonundan giriyor internete. Bazen sahilde elele yürürken bile bir bakıyorum diğer eliyle telefona yumulmuş bir şeyler yapıyor. Bilmiyorum böyle ne yapacağız :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba yapçak bişi yok :-( Varsa da en azından ben yapmıyorum :-(

      Sil
  4. Merhaba Kararsız Kız;
    Bu yazını gerçekten çok beğendim. Bu durumdan müzdarip biri daha var, o da kız kardeşim :( maalesef onun da erkek arkadaşı bilgisayar başından bir dakika olsun ayrılamıyor.Hem de çocuğun işi bu, yani ömür boyu böyle olmaya mahkum, ekmeğini buradan kazanıyor.Ama kızcağız ne yapsın o da senin gibi çok seviyor..Kader işte :) Bu arada ben de bloguma beklerim.
    Sevgilerimle,
    Güzellik Sanattır!
    guzelliksanattir.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Bak en azından o para kazanıyormuş :-)
      Blogunu izlemeye aldım.Tam benim için bir blogmuş :-)

      Sil
  5. Yorucu olsa gerek :( tez zamanda çözüm bulabilmen dileğiyle...

    http://tidyghost.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Bişi der misiniz?