12 Eylül 2012 Çarşamba

YENİDEN OKUMAK...

     2 sene önce okuduğum kitapları ,yazarları ve kısa konuları ile birlikte okuduğum tarihleri de yazarak bir excel listesi yapmıştım.Bana arada böyle bir toparlanma hissi gelir.Hesap kitap yapmam gerekirse mesela harcamalarımla ilgili hemen bir tablo döşerim.Öyle bir toparlanma ruh hali içinde iken liste hazırlamaya başlamıştım.
      Son aylarda niye okuyamıyorum yahu diye hayıflanıp duruyordum.Zaman açısından en iyi fırsat işten eve dönerken otobüs yolculuğunda okumak.Evde okuyamıyorum.Televizyona falan bakakalıyor insan.Ama niye ise bu yıl bu açıdan çok verimsiz geçti.Okuyamama dönemim uzun sürdü.Bir zaman gelir arka arkaya durmadan okurum,yeni  bir kitap seçince heyecanlanır, hemen elimdekini bitirsem de buna başlasam diye hızlanırım.Kitap seçerken de kesinlikle arka kapaktaki yazılardan etkilenirim.Bir şey etkilemeli, bir cümle bile yetebilir bende bir heyecan uyandırması lazım.Bir yerden vurması lazım kitabın.Arka kapaktan vurur yada ismiyle vurur tabi sonra okursun tatmin etmez o ayrı ama seçerken kriterim bu , heyecanlandırması.
      Bir dönem de gelir elimde kitap sallanır da sallanır, sürünür resmen bitmez.Otobüs bugün çok sıcak, ay bugün çok dolu, off karnım aç şimdi okuyamam, ineceğim durağa da az kaldı, bugün müzik dinleyeyim daha iyi gibi bahanelerle kitap okuma fikri itinayla savuşturulur.
      Şimdi o listeme bakıyorum da 2010 yılında 21 kitap , 2011 yılında da tesadüfe bak  21 kitap ama gel gelelim bu yıl itibariyle henüz 2 kitap okumuşum , artı yarım bırakılmış 3 kitap..Yeterince heyecanlanmamışım demek ki J Belki seçtiğim kitaplar tıkadı beni bilmiyorum.Geçen sene aldığım kitabı dün bitirdim.Becca Fitzpatrick-Sessizlik.



Serinin 3. kitabı.İlk Fısıltı’yı satın alırken işte bu arka kapaktan etkilenmişim nedense. Halbuki öyle melekli vampirli kitaplarla hiç ilgilenmişliğim yoktur.İşte arka kapağı;
Arka Kapak

"Okuyucuyu sarsan tüyler ürpertici bir roman... Nora'nın kötü çocuk Patch'le fırtınalı aşkı okurları kendilerinden geçirecek."  -Publishers Weekly-
"Vampirlerden ve kurt adamlardan sıkılan gerilim ve aşk romanı hayranları Hush Hush serisini hemen benimseyecekler."
-Booklist-
"Sıra dışı bir aşk hikâyesi. Okurlar Fısıltı'yı baştan sona yürekleri ağızlarında okuyacak."
-Falcata Times-
Kovulmuş bir meleğe âşık olmak...
"Bütün sınıf arkadaşlarımın isimlerini biliyordum... Biri hariç. Yeni öğrenci... Arkamdaki sırada, serinkanlı siyah gözleri karşıya sabitlenmiş bir hâlde kaykılmış oturuyordu...
Siyah gözleri beni âdeta delip geçiyordu. Dudaklarının kenarları yukarı doğru kıvrıldı. Kalbim bir an tekler gibi oldu ve o bir anlık duraksamada, kasvetli bir karanlık duygusunun bir gölge gibi üzerime örtüldüğünü hissettim. Bu duygunun kaybolması sadece bir an sürdü, ama ben hâlâ ona bakıyordum. Gülümsemesi dostça değildi, bela kelimesini heceleyen bir gülümsemeydi. Ve vaat doluydu."

    Seri kitapları okuması biraz zor.Çünkü 2 kitap arası aylar yıllar olabiliyor.Araya bir çok kitap giriyor.Konuya hakimiyet azalıyor.Bir de çok heyecanlıysa beklemek sinir bozuyor.Mesela Stieg Larsson -Millennium serisini (Ejderha Dövmeli Kız-Ateşle Oynayan Kız-Arı Kovanına Çomak Sokan Kız) çok büyük iştahla okudum.Ama 2. ve 3.kitap çıkasıya kadar da gün saydım.Ön satışla falan aldım yani o derece.
    Diğer bir sevdiğim seride Suzanne Colins ‘in Açlık Oyunları –Ateşi Yakalamak-Alaycı Kuş serisi.İlk defa bu kadar fantastik bir kitap okudum sanırım ama sevdim bir çırpıda da okudum.
Şimdi gelelim bu seriye.Bu seri 3 kitapla bitmiyor.4. ve son kitabı önümüzdeki ay çıkacak ve ben tabiî ki alacağım.Ama neden? Bayıldığım için değil.Meraklı kişiliğimden kaynaklı.2.ve 3.yü de bu sebeple aldım.Sonunu öğrenmezsem olmaz.Çatlarım.Hatta 3 son sanmıştım da sonra Allahımm 4 te varmış oldum.Bana biraz daha çok ortaokul-lise çağlarında okunabilecek bir kitap gibi geldi.Masal gibi.Hazır konu tazeyken ekimde çıksın da okusam da bitse...

                                                     

1 yorum:

  1. merhaba sizi bloğuma beklerim beğenirseniz izleyicim olmanızıda isterim hoşçakalın:)

    http://suslupuslublog.blogspot.com

    YanıtlaSil

Bişi der misiniz?