10 Eylül 2012 Pazartesi

HAŞİMATO VE PKO...

   Bunlar kardeş hastalıklar mı ? Kimden duyduysam genelde ikisi bir arada.Beni de yalnız bırakmadılar sağolsunlar.Geçen sene adet düzensizliği sebebiyle yapılan tahliller sırasında ikisi de benim oldu. Kadın -doğum doktorum benim hastalarımın %70 i haşimato zaten dedi .Polikistik over için doktorların genelde tek yaptığı şey doğum kontrol hapı vermek.Bana da verdi.Belera.4 ay kullandım bıraktım.Zaten tedavi eden bir şey değil.Kullandığın sürece düzenli.Bırakırsan eskisi gibi.İlk aylar bana aşerme nasıl oluyor bizzat gösterdi.Gözümün önünden börek geçiyordu resmen.Son gittiğim kontrol de doktor her şeyin yolunda olduğunu söyledi.Endişelenmemi gerektirecek bir şey yokmuş.
    Haşimato için de 25 mg olarak başladığım Euthyrox’ a şuan günde 50 mg olarak devam ediyorum.TSH değerim en son kontrolde 2,69 çıktı. O zaman 25 mg kullanıyordum.50 mg yaptı doktorum.Bakalım ekimdeki kontrolde yeni sonucu öğrenmiş olacağım.
   Diyeceksiniz ki bunları niye yazdın.Başka bloglarda da dikkatimi çekti.Bende de var bende de var demek istedim.Hem de ortak dertlerimize nasıl çare bulabiliriz belki yardımcı olabiliriz diye düşündüm.Mesela benim şuanda tek şikayetim saçlarımın fazla dökülmesi.Geçen gün banyoda ağlayacaktım zor tuttum kendimi yani.Şuanda ilaç kullandığım için değerlerim kontrol altında aslında dökülmemesi gerekir diye düşünüyorum.Tiroid için gittiğim doktoruma da 3 ay önceki kontrol de sordum.Kansızlık da gözükmüyor.Dökülmemesi lazım dedi.Şampuandan falan diyeceğim.Ama onu da değiştirdim bayadır organik şampuan kullanıyorum.
   Son 1 yıldır yani tiroid için ilaç kullanmaya başladığımdan beri kendimi çok daha iyi hissediyorum.Orası tartışılmaz tabi ki.Daha mutsuzdum.Kafama bir çok şeyi takardım.Çabuk sinirlenirdim.Daha yorgun hissederdim.Şimdi daha iyiyim her açıdan.Şu saç problemini de çözersem tamam.İlk önce hangisi bana bunu yapıyor onu öğrenmem lazım.Son adetimin 41.gün olması sebebiyle sanki pko atak yaptı gibi geliyor.

3 yorum:

  1. Canim iyi olduguna cok sevindim. Ben de bunlar yok ama saclarina belki yardimci olabilirim. Mecitefendi diye bir marka var aktarlarda onun sac bakim yagi var icinde bircok degerli yagin oldugu bir karisim. O yag ile Valensey ( bu marka olmasi onemli) yilan yagi var. Bu iksini karistirip haftada 2 kez olmak uzere 2 saat sacinda beklet. Benim sacimi uzatip guclendiren seydir kendisi. Bi dene istersen. Bir de sarmisak, tuz ve zeytinyagini macun haline getirip sacina surdugun bir karisim var. Kokusuna katlanirsan o mucizeymis.

    boyaynasiyansimacisi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Bende bakım yağı falan denedim ama sanırım bendeki problem hormonal olduğu için o tarz dışarıdan müdahaleler pek işe yaramıyor.Ama en azından daha sağlıklı gözükeceği kesin.Valensey e şimdi baktım sadece yılan yağı mı dediğin yılan yağı şampuanı görebildim ben sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yilan yagi sampuanini kullandim o da fena degil. Sertlestiriyor ama. Dedigim esas yilan yagi. Aktarlarda var.

      boyaynasiyansimacisi.blogspot.com

      Sil

Bişi der misiniz?